Hair Medica - Klinika Włosów > Blog > Bez kategorii > Suplementacja i zdrowa dieta wzmacniająca włosy

Suplementacja i zdrowa dieta wzmacniająca włosy

 

Witaminy i minerały są niezbędne dla zdrowego wzrostu włosów. Pozyskiwanie składników odżywczych przez dietę jest najlepszym sposobem na ich lepszą pracę. Dzieje się tak dlatego, że pewne składniki w jednym jedzeniu zwiększają aktywność innych substancji, zjawisko zwane synergią. Witamina C, na przykład, zwiększa wchłanianie żelaza. Poniżej znajduje się lista witamin, składników odżywczych i innych cząsteczek biologicznych, które są niezbędne, aby włosy były zdrowe, mocne i lśniące.

Rozpuszczalne w wodzie witaminy, głównie witamina C i B kompleks, są usuwane z organizmu przez nerki i muszą być uzupełniane codziennie. Wszystkie witaminy z grupy B są niezbędne, aby utrzymać zdrowie. Kobalamina (witamina B12), biotyna (witamina B7) i niacyna (witamina B3) zostały wyróżnione jako twórcy gładkich, zdrowych włosów. Objawy niedoboru witaminy B obejmują uczucie zmęczenia i/lub osłabienie, a także tendencję do łatwego powstawania siniaków. Można również zauważyć, że włosy nie rosną tak szybko, jak zwykle. Innym składnikiem odżywczym, dzięki któremu włosy są zdrowe jest witamina C. Niedobór witaminy C jest związany z suchymi włosami i rozdwojonymi końcami. Kiedy ciało wytwarza energię z jedzenia, wytwarza również substancje chemiczne zwane wolnymi rodnikami. Te wysokoenergetyczne cząsteczki sieją spustoszenie na włosach i skórze.Witamina C zmniejsza powstawanie wolnych rodników, a tym samym pomaga chronić zdrowie włosów.

Witamina A

Najbardziej oczywistymi oznakami niedoboru tej witaminy są problemy ze skórą i/lub wzrokiem. Przyjmowanie zbyt dużej ilości witaminy A w postaci suplementów może powodować problemy z porostem włosów. Niedobór powoduje rogowacenie, zgrubienie naskórka, doprowadza do łamliwości paznokci i włosów, wysusza błony śluzowe. Jest pierwszą odkrytą witaminą, silnym antyoksydantem, dzięki której usuwamy z organizmu wolne rodniki i zapobiegamy wielu chorobom, które mogą być przyczyną utraty włosów. Źródłem tej witaminy są warzywa (marchew, brokuły, brukselka, kalafior, kapusta).

Witamina D

Witamina D jest niezbędna do wzrostu mieszków włosowych. Organizm może wytwarzać własną witaminę D po wystawieniu na działanie promieni słonecznych. Zapobiega nadmiernemu łojotokowi skóry.

Witamina E

Witamina E wspomaga wzrost włosów, utrzymując zdrową skórę głowy. Składnik często występujący w kremach witaminowych. Jest jedną z witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Zalicza się do silnych antyoksydantów, które eliminują wolne rodniki z organizmu. Witamina E znajduje się w olejach roślinnych jak również w warzywach (suszone owoce, zielone warzywa, kiełki pszenicy).

Kwas foliowy

Jeżeli włosy są przerzedzone, jednym z prawdopodobnych niedoborów jest kwas foliowy. Nasz włosy potrzebują określonych składników odżywczych, aby utrzymać prawidłowy cykl wzrostu . Te składniki odżywcze docierają do skóry głowy i mieszków włosowych poprzez zrównoważoną i zdrową dietę. Kiedy mówimy o zdrowym poroście włosów, nie możemy ignorować korzyści kwasu foliowego. W połączeniu z innymi witaminami
z grupy B, jest nie tylko dobry dla naszych włosów, ale także pomaga eliminować komórki przedrakowe, unikać chorób serca oraz wpływa nawet na odbudowę DNA.

Minerały

Żelazo – niedobór żelaza, anemia, jest główną przyczyną utraty włosów. Żelazo jest niezbędne dla zdrowego wzrostu włosów. Wymieniona wcześniej pokrzywa jest dobrym źródłem żelaza, podobnie jak pietruszka, orzechy, szpinak. Witamina C pomaga zwiększyć wchłanianie żelaza.

Wapń – dostępny w produktach mlecznych i zielonych, liściastych warzywach takich jak np. jarmuż. Wapń jest kolejnym minerałem wymaganym do utrzymania zdrowych włosów. Elementy strukturalne błon komórkowych w mieszkach włosowych opierają się na sygnałach z tego ważnego składnika odżywczego, aby prawidłowo funkcjonować.

Magnez – ten śladowy minerał, znajdujący się w tej samej grupie co wapń w Okresowym Układzie Pierwiastków, jest niezbędny do zrównoważenia przyjmowanego wapnia jako suplementów diety, a zatem ma kluczową rolę do odegrania w rozwoju zdrowych włosów.

Cynk – podobnie jak magnez i wapń, cynk jest kolejnym niezbędnym minerałem. Obecność odpowiednich ilości cynku w ciele jest wymagana do podziału komórek w mieszkach włosowych.

Selen – powoduje wzrost zdrowych włosów i zapobiega ich wypadaniu. Jest bardziej skoncentrowany w tarczycy niż w innych narządach i jest ważny dla prawidłowego wydzielania hormonów tarczycy. Te hormony z kolei odgrywają ogromną rolę w regulowaniu utraty włosów. Selen aktywuje również enzym,  który jest przeciwutleniaczem (np. peroksydaza glutationowa). Niszczy wolne rodniki, wspomagając wzrost włosów i odrastanie ich. Oprócz tych wszystkich korzyści, selen redukuje również łupież skóry głowy, zabijając grzyby. Właśnie dlatego selen jest aktywnym składnikiem wielu szamponów przeciwłupieżowych.

Bardzo ważnym jest, aby stosować terapie łączone w trakcie walki z łysieniem bądź nadmiernym wypadaniem włosów. Dieta jest kluczową składową, która uzupełnia leczenie. Łącząc zabiegi, pielęgnację domową odpowiednimi kosmetykami oraz odpowiednim żywieniem, suplementacją jest ogromne prawdopodobieństwo odzyskania włosów, bądź całkowitego zatrzymania łysienia.

PROMOCJE HAIR MEDICA ZABIEGI Do końca września wizyty finansowane z programu Zdrowe Włosy: REZERWACJA WIZYTY
fff